Gambar dalam Kaabah ; believe it or not !

About these ads

21 Responses

  1. Betul ker ni dalam ka’abah????
    bukan ker ka’abah x boleh masuk dalam kalau orang biasa???

  2. kembalilah kepada Al-Quran & As-Sunnah.

  3. ingin tahu sgt,bykkan lagi story k.

  4. ish biar btul ni.tp ppe pon xmsthil.emm subhanallah.

  5. Semasa saya buat umrah dulu, rasa2nya koq begitulah rupanya dlm Kaabah. Bukan saya dapat masuk terus, cumaan pandangan saya dari luar pintu Kaabah, maklum pintunya tinggi, terlonjak2 saya cuba mengintai apa yg ada didalamnya. Kebetulan ketika itu Kaabah sedang dibersihkan oleh pekerja2 Bangla…

    Jangan heran ya… koq nanti Kaabah akan diroboh dan dibina semula oleh yg ampunya hak, kerana degreenya udah jauh lari dari tapak asal, serta dana membina dan menyelenggaranya udah jauh menyimpang… Siapakah dia sebenarnya yg ampunya hak itu…? Cumaan kita tunggu dan lehat aja, apakah peristiwa2 selanjutnya….

    Wallahu’alam….

    • bohong!! madinah serta mekah itu dijaga oleh malaikat. dan didalam kaabah itu adalah satu rahsia yang besar. kaabah x kan roboh lagi. x mungkin. jangan mudah terpedaya ini semua. kiblat kita tu. x mungkin sebegitu sahaja. even dajal pun x mampu untuk masuk masjidil haram

    • AB husin…mulut ko jgn kurang ajar sgt…..ko mane tahu sume nie….nie tempat suci tau..ko nanti dilaknat baru tau…cite pasal dana plak mcm dy lak acauntan….xbagus la ckp cm tu…mane ade kaabah diroboh kan…xde kene mngena dgn degree..tahu x siapa yg masuk…???? aq rase ko xtahu… yg masuk semua tu hnye org yg memegg kunci…(amanah) dari turun temurun keturunan nabi kite Muhammad S.A.W…… ko jgn pandai2 wat cite lak…sampai akhir zaman ia tetap suci tau..

    • AB Hussin…kalau ilmu panjang sejengkal jangan nak cakap pandai tentang ka’abah, dulu kini dan selamanya Baitullah tidak pernah berganjak atau berubah…kalau setakat sekali pi ke sana jangan terus nak komen pasal Ka’abah.

    • agaknya engkau yang udah jauh daripada ajaran sebenar..kan kaabah itu dipelihara malaikat yang patuh bangat dengan perintah tuhannya(Allah)..malaikat adalah persuruh Allah dan tidak akan pernah lalai daripada tugasannya…

    • benar kata2 husin, lagipun kan kaabah sudah beberapa kali runtuh termasuk dalam peperangan antara ibnu zubair dan rejim umayyah. jangan la jadi buta sejarah pula. apa yang sucinya kaabah selain simbol penyatuah islam dan kiblat? kalau ajaib, mestilah abu jahal dan abu lahab dah lama mendapat hidayah, sebab mereka selalu duduk di keliling malahan dalam kaabah sekalipun.

      pekerja pembersihan kaabah bebas keluar masuk malahan melihat atas bawah. siap pak arab bubuh mozek dan marmar lagi kat lantai dan dinding.

  6. ….APA ADA DALAM KAABAH….????

    Kalo dulu2 kata orang tua kita yg udah pergi haji dan dapat masuk dlm Kaabah, mereka beri amaran jangan tengok keatas… Kata mereka barangsiapa tengok keatas dia akan jadi bisu atau gila, kerana diatasnya terletak keajaipan dan rahsia yg ada dilangit, yg tidak boleh dibocorkan…

    Nah sekarang cuba lihat dlm gambar tu, Pak Arab Wahabbi bebas dlm Kaabah. Kalo tak ada orang biasa, sapa pula yg nak bersihkan dlm Kaabah dll kerja senggaraan? Kalo tak ada pekerja2 orang awam, sapa pulak yg nak pasang kelambu Kaabah tu? Merekalah yg berada diatas Kaabah nyambut tali dan mengikatnya pada atas Kaabah tu….

    Yg dilarang tengok keatas Kaabah itu, Kaabah yg mana satu…?? Kerana kalo dlm kajian Metafizika dianggap ada 2 macam Kaabah – Satu Kaabah diMekah yg dilambangkan Kaabah Semesta Raya itu. Yg satu lagi Kaabah yg simbolik yg ada dalam setiap individu itu kot…

    Wallahualam….

    • emmy….ape mende ko merepek nie……..isss xtahu jgn ckp la…ko nk cite cerita org tua2 ko ke….ko sorang je prcaye…. yang masuk ke kaabah nie hanye org2 tertentu la….yg mmbersihkn kaabah? ofcoz la pekerja yg tertentu…ko penah nmpak ke pkerja naik kat atas tu amai2…pepandai…yg pak arab yg ko nmpak nie keturunan2 nabi kite Muhammad s.a.w… keturunan2 mulia yg diamanah kan untuk memegang kunci kaabah…kaabah ade dua?merepek arr..aduhai…ko nie buang mase aq jw nk explain…

  7. kaabah tetap kiblat ku..sekian…

  8. Assalamualaikum..

    ni ada video tentang kaabah,,mohon pencerahan dr yg lebih arif

  9. gambar ni mesti diambil dari buku panduan jemaah haji@umrah yg dibuat oleh arab saudi kan? saya ada simpan buku tu. dpat dari ayah saya yg balik dari buat umrah disana.. terkejut juga bila tgk gmbar ini.. Allah Akbar!

  10. SLM..TOLONG EMAIL KE SAYA SESAPA YG ADA VIDEO DALAM KAABAH..

  11. woi…………………………………………… tak ajak orang e………… siap kamu.

  12. Benar apa yang ditunjukkan sama seperti yang kak zah lihat di muzium semasa menunaikan umrah. Kaabah adalah simbol penyatuan umat islam. Apa yang ada di sebalik itu yang perlu dikaji oleh orang islam. Kaabah adalah pusat bumi dan hanya orang yang mengkaji dan belajar (berguru) sahaja tau rahsia-rahsia dan keagungannya. Allahhuakbar

  13. dr mahathir pun dh pernah masuk dalam kaabah

  14. kepada ketua persatuan pondok seluruh negeri kelantan bahawasanya kita semua perlu bersatu padu demi menentang segala perjuangan parti pembangkang iaitu nik aziz kerana telah banyak berlaku penyelewengan hasil kerajaan negeri kelantan dan sudah banyan eset negeri kelantan yang sudah yergadai.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 29 other followers

%d bloggers like this: