Hizbu Tahrir pembela Islam ?

Sangat banyak gerakan gerakan yang dilihat berimejkan Islam namun hakikatnya tidak. Saya baru sahaja ‘terpesona’ dengan slogan dan visi misi Hizbu Tahrir memandangkan sering melihat pergerakan tersebut di kaca tv apabila ada protes dan tunjuk perasaan di Indonesia. Di Malaysia barangkali gerakan ini madad mereka masih kurang maka jarang saya temui ( barangkali perlu dikaji lagi ) berita tentang mereka di negara kita.

Sayang kerana banyak betul gerakan nampak Islam dicipta oleh Musuh Islam untuk merosakkan Islam dari dalam.

Pergerakan terancang inilah yang telah menguasai ramai umat Islam hingga mereka terpedaya dan terpesong dan kita juga yang menganut fahaman ciptaan mereka secara tidak sengaja.

Lihat huraian oleh blogger Abu Syafiq yang saya salin ‘hidup hidup’ tanpa sebarang penambahan sedikitpun.

Mungkin ada orang tanya, kenapa ustaz tak buat artikel sendiri ?

Jawap saya ?

1. Faktor masa

2. Promosi blog

3. Short Cut lebih cepat dari long cut !

Yang penting tidak ada ciplak dan letak nama sendiri atas karya orang lain.

Yang penting juga, sama ada siapa tulis tidak penting kerana isi dan mesej itu lebih penting !

Kata sahabat Nabi Saidina Ali krmwjh : Lihatlah apa dikata, bukan siapa yg berkata.

BAHAYA HIZBUT TAHRIR

Oleh : Abu-syafiq

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

HIZBUT TAHRIR (HT) Merupakan satu angkatan @ ajaran baru yang bertopengkan politik islam tetapi pada hakikatnya TIDAK menerima pakai hukum islam antaranya isu bersalaman, bercium laki perempuan ajnabiyah bukan muhrim dan bukan suami isteri & yang berjalan menuju zina merupakan tidak haram bahkan harus lagi HALAL bagi Hizbut Tahrir.

HT sering menyebarkan ajaran mereka kepada persatuan2 islam dimalaysia termasuk JAKIM demi merialisasikan impian mereka iaitu kesemua manusia didunia ini WAJIB ikut dan sertai HT.Dengan bertopengkan penegakan sistem Khilafah Islamiyah HT turut bertindak kurang ajar dengan menghukum seluruh umat islam yang bersemangat wataniyah sebagai KAFIR halal darahnya dan juga menghukum KUFUR terhadap semua umat islam di Malaysia dan Indonesia yang beramal dengan demokrasi.
Selainya HT tidak mengutamakan ilmu agama HT turut menerapkan nilai2 penghinaan terhadap para nabi antaranya HT menyandarkan perbuatan syirik terhadap Nabi Ibrahim serta HT turut menghukum nabi Yusuf BERKEHENDAK DAN BERNIAT MELAKUKAN ZINA dengan ZULAIKAH.Dan..dan..dan banyak lagi beribu-ribu kesongsangan ajaran baru Hizbut Tahrir yang tidak sempat diutarakan kesemuanya disini…

Umat islam tidak habis lagi dengan ajaran Mujassimah Moden( yang mengatakan Allah Duduk & Membid’ah-bid’ahkan umat islam )kini umat islam terpaksa menghadapi dengan pelbagai ajaran baru yang bertopengkan islam atau politik islam pula.

Dibawah ini saya menyatakan beberapa kesongsangan dan Hubbut Takfir ( HT ) iaitu gemar&suka menkafirkan umat islam yang wujud dalam ajaran Hizbut Tahrir ( HT ) merujuk kepada kitab asal atau risalah asal puak ajaran baru Hizbut Tahrir yang dipetik dari laman web HT sendiri dan ini bukanlah satu fitnah dan tuan2 boleh rujuk sendiri dari website HT sendiri.

( http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf )

1- HIZBUT TAHRIR MENGKAFIRKAN UMAT ISLAM.
Hizbut Tahrir Semakin Kurang Ajar Terhadap Islam dan UmatnyaHizbut Tahrir ( HT ) merupakan satu angkatan perpaduan baru yang bertopengkan dengan nama politik islam.
Umat islam memang sedari bahawa Khalifah adalah perlu dan kerja kearah mewujudkan khalifah islam sebenar sememangnya diusahakankan oleh umat islam dan ulamanya dengan cara yang cukup rapi tanpa menghukum kafir terhadap umat islam lain tanpa hak.
HT Mengharamkan Patriotisme Bahkan Mengkafirkan Sesiapa sahaja yang menubuhkannya dan menganggotainya.Dalam kitab mereka ini
http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf
Pada mukasurat 3 jelas HT mengharamkan bahkan MENGKAFIRKAN sesiapa sahaja yang menubuhkan, menganggotai dan menyokong serta bersemangat Patriotisme.
Ini bererti HT telah menghukum KUFUR terhadap semua umat islam di Malaysia dan diluar Malaysia yang mencintai negara sendiri (berbatasan syariat), maka tiada yang muslim di dunia ini bagi HT kecuali puak mereka sahaja.Hari kemerdekaan merupakan hari kekufuran bagi semua umat islam ( inilah tanggapan HT berdasarkan dalam kitab mereka tersebut ).
Nampak gayanya berasa lega sungguh puak HT ini bila dah kafirkan umat islam.

2- HIZBUT TAHRIR MEWAJIBKAN KEATAS UMAT ISLAM MENGIKUT DAN MENGANGGOTAI MEREKA ( walaupun kekadang mereka menafikannya tetapi kitab mereka membuktikannnya).
Wahai umat islam…lihatlah cara pendekatan HT ini dan saya berharap anda jangan tertipu dengan HT yang memang kurang ajar..dahlah tidak berhukum dengan hukum islam bila HT menghalalkan ciuman diantara lelaki dan perempuan dan persalaman antara mereka dalam risalah edaran HT di Tripoly.
Lihat pada perenggan pertama pada mukasurat 6
http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf
Jelas! bahawa HT mewajibkan anda semua menganggotainya dan siapa yang tidak melakukan perkara yang wajib maka dia telah melanggar perintah ‘islam’ dan akan diazab dalam api neraka Allah.

3- HIZBUT TAHRIR MENGKAFIRKAN SESIAPA YANG BERAMAL,BERSETUJU DAN BERKAITAN DENGAN DEMOKRASI.
Lihat http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf mukasurat 17 jelas bahawa HT gemar menghukum umat islam sekarang ini adalah kafir yang islam hanya HT sebab itu HT mewajibkan ikut mereka..rujuk semula m/s 6
http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf.

4- HIZBUT TAHRIR MENGANGGAP bahawa NABI&RASUL TIDAK MAKSUM ( TIDAK TERPILIHARA DARI KEKUFURAN ).
Mungkin yang maksum disisi HT hanya Taqiyuddin Nabhani.
Ketahuilah bahawa disisi agama islam yang dipelopori oleh Ahli Sunnah Wal Jamaah berpegang bahawa para Nabi dan Rasul mereka adalah maksum( terpelihari) dari kekufuran,
dosa besar & dosar kecil yang buruk pada SEBELUM kenabian dan kerasulam mereka serta SESUDAH kenabian dan kerasulan mereka. Inilah aqidah islam.
Malangnya HT beranggapan bahawa kemaksuman Nabi & Rasul dari kekufuran dan dosa besar HANYALAH SELEPAS dilantik oleh Allah sebagai nabi atau rasul.
Ini bermakna HT mengharuskan kekufuran berlaku pada Nabi dan Rasul sebelum kenabian sedangkan Allah tidak akan mengutuskan manusia sekeji itu ( iaitu yang melakukan kekufuran).
Laman Hizbut Tahrir membuktikan perkara tersebut
:http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Shakhsiyah1.pdf
Lihat pada m/s 137 diakhir perenggan jelas HT mengatakan bahawa para Nabi dan Rasul tidak maksum dan harus melakukan seperti mana manusia lain melakukan ( dari perkara kufur,dosa besar dan selainnya).nak tanya pada HT..taqiyuddin nabhani yang menentang ikhwan muslimin tu maksum ke tak?.

5- HIZBUT TAHRIR MENYANDARKAN SIKAP SYIRIK TERHADAP NABI IBRAHIM.
Saudara seislam sekalian…tidak cukup HT menafikan kemaksuman Anbya’ dari kekufuran sebelum kenabian, kini HT sanggup menyandarkan sikap seakan syirik terhadap nabi Ibrahim.Ketahuilah bahawa Nabi Ibrahim tidak pernah bersikap seakan bulan itu tuhan!
Dan Nabi Ibrahim tidap pernah mengadap matahari seolah-olah bersetuju dengan cara pemikiran org musyrik! Tidak dan tidak pernah!Akan tetapi HT telah menyandarkan perkara yang jelek itu terhadap Nabi Ibrahim…subhanallah..Ini juga bukan satu fitnah terhadap HT tapi anda boleh rujuk pada website HT ( http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf )Pada risalah mereka SAUTUN NAHDHAH SN652406 mukasurat 2 & 3.

Tidak pernahkan HT memahami firman Allah dalam surah Al-Imran ayat 67 Allah ta’ala menafikan nabi Ibrahim dari kalangan musyrikin!.

6- DALIL GANJIL HIZBUT TAHRIR MENGHALALKAN MAKAN KHINZIR DEMI UNTUK MENGELAK KEMUDARATAN.
Saya nasihatkan kepada HT agar terus mempelajari ilmu agama dari ahli ilmu agama dan bukannya dari Taqiyuddin Nabhani! Agar anda dapat meletakkan dalil syarak ditempatnya dan bukan pakai tibai saja!Pada website http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf& risalah Hizbut Tahrir SAUTUN NAHDHAH SN652406 di mukasurt 3,
Apabila HT menghalalkan makan khinzir untuk mengelak kemudaratan, HT telah mengunakan ayat yang dipesongkan terjemahannya dan tafsirannya.
Cuba lihat bahawa ayat 106 dalam surah An-Nahl cukup panjang, malangnya HT yang tiada amanah dengan ayat Alquran telah meringkaskanya mengikut hawa nafsu mereka.

Kerja meringkaskan ayat Al-quran (sehingga terkeluar dari maksudnya) tidak dilakukan melainkan hanyalah kerja org jahil!Ayat tersebut menyatakan mengenai hukum kekufuran dan org islam yang dipaksa untuk kufur tiada kaitan dengan halal makan khinzir!
Demikian terjemahan sebenar ayat tersebut :
“Sesiapa yang kufur kepada Allah sesudah dia beriman (maka baginya kemurkaan dan azab dari Allah), kecuali orang yang dipaksa (melakukan atau melafazkan kufur) sedang hatinya tenang tenteram dengan iman; akan tetapi sesiapa yang terbuka hatinya menerima kufur maka atas mereka tertimpa kemurkaan dari Allah dan mereka pula beroleh azab yang besar”.
Qias yang digunakan oleh HT sering menyimpang kerana kejahilan mereka!
Adakah HT mahukan sistem khilafah ala meringkaskan ayat-ayat alquran dan dipotong-potong serta memutarbelit ayat-ayat Allah?!!

7- HIZBUT TAHRIR MENYATAKAN NABI YUSUF BERMAKSUD MELAKUKAN ZINA.
Tabarakallah!…apa ini?!Subhanallah…Kejahilan mentafsir Alquran membuatkan HT menyandarkan terhadap nabi Yusuf sifat keinginan melakukan zina terhadap zulaikha.
Saya menyeru agar HT memerangi kejahilan dan pergi belajar balik cara tafsir Alquran sebenar kerana HT telah melakukan jutaan kesilapan dalam Alquran. Adakah kejahilan Alquran asas Hizbut Tahrir bagi menyokong sistem khilafah?!.
Dalam website HT http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf pada risalah mereka SAUTUN NAHDHAH SN652406 di mukasurt 4, HT telah menerangkan ayat Alquran dengan salah sehingga menyebabkan HT menyandarkan terhadap nabi Yusuf sifat hendak melakukan seks dengan wanita itu.
Tabarakallah allazi ‘assoma ambiyaahu.

8- HIZBUT TAHRIR MENGATAKAN BAHAWA AGAMA PARA NABI TERDAHULU BUKAN AGAMA ISLAM.
Dalam kitab HT berjudul Syakhsiyah Islamiah Juzuk Tiga Usul Fiqh di Mukasurat 406 & 407, http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Shakhsiyyah3.pdf
HT telah menafikan Islam sebagai agama para nabi-nabi terdahulu.Ketahuilah bahawa seluruh para Nabi beragama Islam berdalilkan banyak ayat dan bukti lain..antaranya firman Allah dalam surah Al-Imran ayat 67.Firman Allah bermaksud :
“Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang pemeluk agama Yahudi dan bukanlah dia seorang pemeluk agama Kristian, tetapi dia seorang yang tetap di atas dasar Tauhid sebagai seorang MUSLIM (yang taat dan berserah bulat-bulat kepada Allah) dan dia pula bukanlah dari orang-orang musyrik”.
Cuma syariat iaitu hukum-hakam para rasul sahaja yang berbeza, manakala agama adalah sama iaitu agama Islam yang beriman dengan Allah sebagai Tuhan yang disembah.

Demikianlah beberapa cebis penerangan mengenai bahayanya ajaran Hizbut Tahrir.
Semoga Allah memelihara umat islam dari terpengaruh dengan ajaran Hizbut Tahrir. amin.

11 Responses

  1. Ijma’ Para ‘Ulama Membenarkan Sambutan Maulidurrasul (s.a.w)

    KESEPULUH: Mengingati hari kelahiran Nabi, merupakan satu ‘ibadah yang diterima oleh semua ‘ulama diseluruh dunia Islam, samada dulu mahupun sekarang. Ini menunjukkan bahawa Allah redha terhadap perbuatan tersebut. Di dalam kitab Musnad, Imam Ahmad menulis kata-kata Ibnu Mas’ud (yang diterima melalui perantara-perantara yang dipercayai), “Apa-apa yang dianggap benar/haq oleh sebilangan besar umat Islam itulah yang diredhai Allah dan apa-apa yang dianggap batil/salah oleh sebilangan besar umat Islam ianya juga salah/batil disisi Allah.”

    nakal pulak bila aku terbaca hujjah macam ini….

  2. assalamualaikum warahmatullahi wbarakatuh,

    Saya telah membaca blog abu syafiq dan telah mendapati banyak penyelewengan hujah yang dilakukannya. Saya anggota hizbu tahrir sanggup berjumpa pihak tuan untuk menjelaskan kekeliruan dan fitnah.

    Sebenarnya pihak kami telah berjumpa dengan ustaz abu syafiq di kawasan batu caves, oleh kerana kekalahan hujah dan tidak kuatnya hujah abu syafiq untuk berhujah dengan pihak kami, dia telah menghentikan kelas pertemuan mingguan dengan pihak Hizbu tahrir.

    Akhirnya dia mengambil keputusan untuk menulis dalam blog, dan takut berjumpa dengan pihak kami. sejak akhir2 ini dia sering megelak untuk buat perdebatan dalam bahasa arab dan sebagainya sebagai dalih.

    Insya Allah pihak tuan boleh menghubungi kami untuk perjumpaan dan penerangan tentang pemesongan dari blog abu syafiq itu.

    Ahmad Mustafa
    (ahmus@yahoo.com)
    sekian wassalam

    • Assalamualaikum,ustaz ahmad.Ni saya rahim.Akhirnya dah tiba masa kebangkitan saya selaku Ahlul-Bait keturunan Sayyidina Hassan untuk menegakkan semula khilafah.Insyaallah,tahun depan saya akan sambung belajar di Universiti Madinah dan pada masa yang sama mengajar tentang Islam berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah.Saya harap saya boleh mendapat bai’ah daripada umat Islam di sana kerana dah tiba masanya keadilan ditegakkan di muka bumi.Saya dah tak tahan dengan perangai golongan Zionis yang asyik membunuh umat Islam di Palestin.Insyaallah,saya akan memerangi Zionis pada tahun 2012 dan memebuka Palestin semula.Terlupa nak cakap,sebelum itu saya akan membuka dahulu kota Mekah sebagaimana Rasulullah SAW membuka pada 1400 tahun yang lepas.

  3. Assalamualaikum Ustaz Moden…

    Anda berkata:
    “Sayang kerana banyak betul gerakan nampak Islam dicipta oleh Musuh Islam untuk merosakkan Islam dari dalam.
    Pergerakan terancang inilah yang telah menguasai ramai umat Islam hingga mereka terpedaya dan terpesong dan kita juga yang menganut fahaman ciptaan mereka secara tidak sengaja.

    Lihat huraian oleh blogger Abu Syafiq yang saya salin ‘hidup hidup’ tanpa sebarang penambahan sedikitpun.”

    ANDA BERANI KATA ANGGOTA HIZBUT TAHRIR SESAT DENGAN
    HANYA COPY N PASTE DARIPADA WEB ABU SYAFIQ??

    ANDA PERNAH BERJUMPA DENGAN ANGGOTA HIZBUT TAHRIR??
    HIZBUT TAHRIR ANGGOTANYA ADA DI SELURUH DUNIA..

    ADAKAH ANDA BERANI BERKATA ANGGOTA HIZBUT TAHRIR BRITAIN
    SESAT? HIZBUT TAHRIR INDONESIA SESAT? HIZBUT TAHRIR PALESTIN SESAT? HIZBUT TAHRIR BANGLADESH SESAT? HIZBUT TAHRIR DENMARK SESAT? HIZBUT TAHRIR AUSTRALIA SESAT?
    BERANI??

    ATAU USTAZ MODEN NI PUN AGEN AMERIKA YANG INGIN MEMECAHBELAHKAN UMAT ISLAM DARIPADA BERSATU!!

    USTAZ MODEN NI ADA TAK CAKAP PAKLAH, NAJIB SESAT KERANA
    TAK MENERAPKAN HUKUM ALLAH DALAM PEMERINTAHAN?? BERANI??

  4. Ehm.. apa lagi ustz moden.. Ustaz telah mendedahkan bahayanya hizbut tahrir, dan ada ahli hizbut tahrir mendakwa ianya seleweng malah mempelawa untuk jumpa. Moga ustaz berjumpa dengan mereka dan berdiskusi dengan ilmiah. Nanti ustaz ceritakanlah hasilnya disini..

  5. Subnallah…..dimanakah akhlak dan taqwa tatkala sdra Abu Syafiq melontarkan firnah spt ini. Sebenarnya siapa yg sesat ni ? Tidakkah memfitnah atau mengada-adakan suatu yg tak wujud sama sekali juga suatu nkesesatan ?

    Mungkin abu syafiq berjaya memperdayakan beberapa org Islam kat atas muka bumi ini…namun tidak org beriman yg berfikir. Teringat saya bagaimana Nadhir al Haris, org musyrik yg berseru kpd org ramai yg katanya lebih kurang….apa yg Muhammad cerita tak lah lebih baik dari apa yg aku cerita….iaitu cerita-cerita dongeng org dulu-dulu…….

    Kepada pembaca tulisan abu syafiq….pasti sdra tidak menemukan apa yg telah difitnah tersebut dalam HT. Kerana ianya benar-benar suatu yg diada-adakan.

  6. Assalamu’alaikum….

    Wahai saudara ustaz moden…nama laman blog anda mungkin “moden” tetapi isi yang ada di dlmnya sangatlah kolot dan dangkal… Apa yg diterangkan dlm blog laman interaksi menawan hati telah membuatkan hati ini telah tertawan utk berjumpa saudara. Hujah-hujah saudara juga sangat jauh terpesong dari kebenaran dlm apa yg HT sampaikan kepada umat.

    Saudara telah membuat tuduhan melulu melalui “kefahaman dan keinginan nafsu saudara sendiri” yg sememangnya tidak menyukai HT. Perlu diingati, HT adalah hanya sebuah parti politik yang menyeru umat kembali kepada Islam yang berpandukan sepenuhnya kepada al-Quran dan Sunnah Nabi SAW, dan bukannya mengikut kemahuan akal yang dangkal yang ingin mengikut sistem dan pemikiran barat yg ada sambil dijustifikasikan dgn dalil sepertimana yg dilakukan oleh kebanyakn gerakan Islam hari ini.

    Jika saudara berfikiran sebegitu, memang saudara akan melihat kami sebagai kelopok yg pelik kerana meyeru kepada Islam yg asal iaitu bulat-bulat mengikut minhaj nubuwwah..yg mmg jauh berbeza dgn mana-mana pemikiran “rojak” yg ada sekarang ini. Bukankah Nabi telah mengatakan di akhir zaman ini Islam akan kembali /dagang pelik di mata manusia, dan beruntunglah orang-orang yg pelik/dagang iaitu orang yg menyeru kembali kepada sunnah Nabi..

    Realiti hari ini Islam “tidak dilihat pelik” kerana Islam hari ini telah disamakan dan diintegrasikan dgn sistem kufur yg ada…Islam hanya akan dpt dilihat pelik apabila ia berjaya dipisahkan sepenuhnya dgn sistem kufur yg ada dan ia hidup sbg sistem yg tunggal dan unik dari yg lain.

    Saya ingin menyeru supaya saudara mengkaji semula kata-kata saudara, kembali bertaubat dan berfikir dgn fikiran yg mustanir, yg dipandu wahyu sepenuhnya dan bukan dgn kemahuan diri sendiri. Saya juga menawarkan diri utk berjumpa dgn saudara utk berbincang dlm perkara yg saudara terselish dan tersilap faham. Moga-moga Allah mengampuni kesilapan saudara. Sesungguhnya Allah mengampuni orang-orang yg tersilap dan terlupa…wallahua’lam.

    Saya boleh dihubungi melalui mahastudent@hotmail.com (Ahmad Akashah, syabab HTM).

    Wassalam.

  7. inikah yg dikatakn hujah utk menyesatkan hizbut tahrir, sebuah parti politik Islam yg telah berjaya menyatukan segelintir umat Islam dalam membina kembali biah Islamiyyah dan berusaha menerapkan kembali hukum2 syariat Allah yg telah dihinakan oleh umat Islam sendiri? sungguh anda tidak berpijak di bumi nyata, malahan sanggup memfitnah dan tidak mahu melihat adanya sekelompok golongan yg ingin meyatukan umat! atau adakah anda sendiri sbg agen barat yg ingin menghancurkan kesatuan umat Islam? sy cabar anda utk bertemu dgn syabab2 HT yg sebenar, jika anda orang yg benar. nama ustaz ahmad dan emelnya ada di atas, boleh berhubung dgn beliau. KAMI TIDAK PERNAH GENTAR DALAM MENDIRIKAN AL ISLAM!!

  8. Assalamualaikum….
    Saya bukanlah anggota Hizbut Tahrir dan juga tidak menyebelahi mana-mana pihak. Tetapi yang pasti saya tetap berpegang pada yang hak.Dari tulisan ustaz moden sendiri menyatakan saya salin ‘hidup-hidup’. Ustaz moden ni pun dah menunjukkan kedangkalan diri sendiri. Ustaz moden juga tidak banyak mengeluarkan fakta, tetapi hanya meluahkan emosi. Saya telah banyak kali berdepan dengan anggota Hizbut Tahrir dan ternyata apa yang ustaz moden nyatakan adalah fitnah semata-mata dan ustaz moden juga menampakkan kejahilan diri sendiri. Apapun saya tak bermaksud hendak menghentam ustaz moden ini, hanya mempertahankan yang hak dan menidakkan yang bathil. Anggota Hizbut Tahrir dapat menyatakan dalil-dalil yang kukuh dari Al-Quran dan As-Sunnah. Pada para pembaca blog ini, saya sarankan, kiranya ada kesangsian, hubungilah ahli jemaah ini, dan bincang secara ikhlas kerana Allah S.W.T. dan carilah kebenaran.

    Lagi satu, kepada mana-mana umat yang kurang ilmu@jahil….
    takde dalam Islam, istilah ijma’ para ulama….
    yang ada ijma’ para sahabat…

    Sekian komentar saya.

  9. HT? Why not? HT is better than Luciferian System founded by the Knights Templar!

  10. Pada akhir zaman ini islam akan kembali masuk kekuburan Muhammad di Medinah….sambil menunggu Isa Almasih yang akan turun kedunia sebagai hakim yang adil….untuk membangunkan muslim dari kuburan untuk dapat melihat cahaya ilahi Isa Almasih sebagai hakim yang adil menentukan muslim akan keneraka karena…?

    Selama ini islam menyembah agama setan dan memuliahkan nabi setan Muhammad.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: