Ustaz Wahabi dibayar untuk berdakwah hingga juta ringgit Malaysia ?

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, dengan kesempatan ini saya dapat menulis sedikit untuk memberi dan menyampaikan maklumat yang tepat tentang Wahabi.

Baru-baru ini, saya mendengar daripada rakan saya yang sanadnya shohih, kawan saya mendengar sendiri daripada mulut pendakyah agama wahabi di UIA. Kawan saya ini pernah terjebak ke lembah yang hina dengan mengikuti ajaran wahabi, tetapi katanya hanya ikut sebab jahil. Kebanyakan mereka yang terjebak adalah mereka daripada golonagn JAHIL MURAKKAB. Orang jahil murakkab memang tak mahu belajar dan tidak tahu menilai yang mana haq dan bathil.

Kawan saya berkata “Ustaz Ar di UIA pernah bertanya padanya “anta tidak hairan ke, saya tidak bekerja tetapi ada duit bulan2 RM4000 dan boleh membayar duit bulanan kereta

lalu bertanya kawan saya hairan tapi macam mana boleh ada duit?

kata ustaz Ar “dapat daripada satu organisasi yang membayar kepada sesiapa yang sanggup menyebarkan agama wahabi

“Ustaz Ar juga bertanggung jawab memecahbelahkan penduduk kampung di sekitar UIA. Orang kampung mula bergaduh dan berpuak2″.

Kata kawan saya lagi “seorang pendakyah agama songsang wahabi Aiman, boleh membayar sewa rumah untuk dua tahun sekali bayaran dan boleh pergi haji membawa satu keluarga walaupun tidak mempunyai apa2 pekerjaan. Aiman juga mendapat wang $1Juta untuk menyebarkan agama songsang wahabi di malaysia”. “Sekarang ini si Aiman Al-Wahabi itu sambung belajar di USM”.

Kalau kita baca akhbar, perna Si MAZA kata “nak sambung study di UK selepas tamat tempoh mufti (kena pecat jawatan)” Jika kita renungkan kembali, siapa taja dia belajar sana? USM ke? senang benar USM nak luluskan bajet untuk pak wahabi maza ini. atau tauke2 wahabi sudah bersedia menaja? kalau nak guna duit kerja jadi mufti sahaja, mana cukup.

Para pembaca,

Jika kita meneliti segala perbuatan dan kerja pendakyah wahabi, sama sahaja dengan pendakyah kristian dan yahudi. Cuma yang membezakan adalah mereka (pendakyah wahabi) masih memakai pakaian Islam, masuk masjid dan solat dan mendakwa diri mereka Islam Tulen. Tetapi meragukan.

Nilailah sendiri di mana posisi wahabi. Tidak pernah kita dengar Para Ulamak Ahlus Sunnah Wal Jama’ah dibayar dengan bayaran yang tinggi dan mewah hanya untuk menyebar Agama Wahabi. Pendakyah wahabi jika tidak masuk duit mana boleh buat kerja.

Jika ulamak ASWJ kesenangan yang datang adalah untuk membantu dakwah dan bukan dipinta-pinta mcm wahabi.

Wassalam

BankWahabi

Asadullah

* Tuan Blog agak sibuk dewasa ini kerana urusan belajar dan mengajar. Oleh demikian saya hanya dapat mengemaskini blog ini dengan mengumpul artikel yang menarik daripada blog2 yang lain.

oleh Bank Wahabi ( klik sini blog asal )

11 Responses

  1. Ustaz ustaz sekalian,

    Terangkan dengan jelas tanpa prajudis apa / siapa itu

    1. salafi
    2. wahabii
    3. wahabii salafi
    4. muhamaddiah
    5. ‘asy ari
    Setahu saya kebanyakan mereka mambawa hujah hujah al quraan dan hadist yang sahih untuk menyokong akidah mereka. Mengapa ada yang saling menyesatkan yang lain?.

  2. Anda harus sahkan berita ini kebenaran berita yang anda bawa dan sebarkan.

    Mungkin mereka bekerja untuk gerakan itu dan dibayar gaji. Jika mereka sesat sejauh mana kesesatan mereka? dan jika sesat,kenalah lapor kat majlis fatwa. kalau tidak, carilah titik pertemuan agar tidak saling menyesatkan.

  3. Pengajian Hikam Ibn ‘Athoillah

    Pengajian Hikam Ibn ‘Athoillah
    Tarikh: 17 Dhulqaedah 1429 / 15 November 2008 (Sabtu)
    Lokasi: Surau Tingkat 3, Anjung Rahmat, Batu 6, Jln Gombak 53100 KL
    Masa: Selepas sholat Maghrib
    Guru: al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zamzam al-Banjari al-Maliki an-Nadwi
    http://pondokhabib.wordpress.com

  4. Lawak pulak aku dengar…. he he he

  5. setelah aku baca artikel ni baru aku tahu ada agama wahabi, aku sikit ragu pasal sapa yang dapat upah kerja2 mcm ni.kalau sekadar nak kata agama wahabi kerana tahlil, kenduri arwah, maulid maka ke empat2 Imam mazhab kita tu WAHABI lah. di sebelah sini Syikh Daud fatani pun wahabi juga…heran bin ajaib.aku dok rasa kamu tak yang makan upah kok..he..he…

  6. berhujjah dengan mimpi2 dan bersaksikan lutut, mana aci woiiiiii

  7. 1. Walaupun gerakan sunnah atau dikenali “wahabi” oleh penentang mereka ditohmah dengan berbagai tohmahan hatta sehingga ada yang menyesatkannya tetapi ironinya semakin hari semakin ramai yang berminat untuk mendalaminya terutamanya golongan intelektual muda kita, mengapa ya?

    2. Ustaz begitu lantang menghebahkan akan ‘kesesatan’ wahabi tetapi saya tidak melihat hebahan tentang bahayanya syiah. Ingat pengaruh syiah semakin menular di tanah air kita.

    • Saudara, kesesatan syiah itu sudah jelas terlihat wlau pn dgn hnya mata kasar . Hnya dari kita sja jika kita kuat dan teguh in shaa Allah tdk akn tjebak . Wallahualam

  8. Terima kasih komen2 semua…

    kadang2 sy tak sempat tgk dlm senarai tapisan sbb dah terus disiar di sini..

    jika tdk ada respon keberangkalian saya tidak sedar kehadiran komen tuan tuan adalah TINGGI.

    Saya tidak lah meletakkan nama blog Ulama Moden kerana saya sekadar Ustaz Moden.

    Bila moden maka saya tentu mahir dgn blog…tetapi title ustaz menjelaskan saya tidak mahir dgn bab agama setaraf ulama.

    jadi, menunjukkan jalan ke arah kebenaran juga dikira bersubahat sama dengan menunjuk cara ke arah maksiat.

    justeru itu saya tidak terasa dgn komen menghina usaha saya menkopi dan mempastakan di sini artikel orang.

    kerana saya mengaku artikel tersebut kepunyaan orang yang saya letakkan kredit di bawah tulisan tersebut.

    Jika tidak ada nama ia adalah sedikit pemikiran saya yang kurang mahir lagi jahil bab bab agama ini.

    Moga kita dapat ilmu yang MEMBUANG RASA BANGGA hingga rasa HEBAT akan hilang dalam diri kita akhirnya….

    Ilmu yang BERKAT….bukan ilmu yang BERKARAT.

    wassalam

  9. penulis tidak menjawab persoalan oleh pengirim ulasan… dah cakap tu berani la menjawab.. lebih baik la hentikan tuduh menuduh ni tak kemana!

  10. setelah ana melihat komentar-komentar yang memberi respon kepada kenyataan ustaz moden berkaitan gaji wahabi bersumber badan khusus untuk menyesatkan umat Islam, saya berasa kmentar-komentar tersebut tidak lari dari beberapa kategori berikut:
    1. melihat pendakwah wahabi tidak menyesatkan orang ramai
    2. merasakan pendakwah wahabi mulia dan mendapat rezeki yang halal
    3. menganggap komentari ustaz moden sebagai mimpi dan tekaan semata-mata
    kesimpulannya:
    -bagaimana cara kalian melihat pendakwah wahabi ini tidak menyesatkan orang Islam? apakah hanya kalian hanya dengar tazkirah yang diberikan oleh mereka sahaja, lantas kalian telah merasa ada ilmu yang mampu mengukur mereka tidak sesat? secetek itukah pengetahuan kalian dah buta mengenal ulama yang sebenar? jelasnya kalian hanya buta mengenal siapakah itu ulama dan siapakah itu ulawak!jelas siapa yang bermimpi kan?
    -kalian yang tidak melihat wahabi suatu ancaman adalah golongan yang terpisah daripada senario ilmiah umat islam terkini. justeru jangan gelakkan orang lain sedangkan orang ramai sedang menggelakkan anda! jika kalian pernah berlajar agama secara formal atau tidak formal dan kalian masih tidak mengenal siapa wahabi, maka kalian perlu belajar lagi, tapi bukan dengan ulama wahabi kalian, tapi dari ulama ahli sunnah wa al-jama’ah. ini kerana ulama wahabi hanya berpegang pada al-qur’an dan al-sunnah sahaja, tidak ijma’ dan kias iaitu “al-Jama’ah”! dan juga kerana wahabi terputus salur galur ilmiahnya dari sahabat dan tabi’in, kerana tidak memperakui itba’ al-tabi’in yang memperakui ijma’ dan kias! jadi “al-sunnah” mereka adalah sunnah wahabi sahaja.
    -kalian yang pro wahabi perlu kenal ke manakah hala tuju dan visi kalian, jika semata nak jatuhkan ulama ahli sunnah wa al-jama’ah, maka bersiap sedia dengan pengetahuan yang mendalam dengan ilmu bahawa kami adalah salah. jika kalian nak jatuhkan kami kerana ada habuan pihak tertentu, maka pihak tersebut adalah musuh Allah dan RasulNYa. jika kalian nak jatuhkan kami kerana semangat atau trend sahaja, maka kalian jahil dan sombong. akhirnya, kalian jua yang tertewas kerana kejahilan kalian.

Leave a Reply

