Dr Asri petik Ibnu Taimiyah dakwa syaitan boleh menyerupai Nabi

Klik sini :

http://drmaza.com/home/?p=1035

Sedangkan jelas syaitan tak dapat menyerupai Nabi.. setengah ulama berkata wali juga tidak boleh diserupai. Kerana berdasarkan ayat : laugwiyannahum ajmain illa ibadaka minhumulmukhlasin

Dr Asri patut buang je gelaran Dr, buat malu sebab kata syaitan boleh serupai ‘muhammad’

ada ke patut dia tulis macam tu?

bengong dan bangang orang nama asri yang suka sesatkan ulama sufi dan tariqat yang haq  ini.

8 Responses

  1. Aslmkum………… Sheikh betullah, kalau Syaitan masuk dalam mimpi hang, lepas tu dia kat aku Muhamad, takkan hg nak kata dia Nabi….. hang pun tak biasa tengok nabi….. Nanti dlm mimpi hang dia ajar p sembah di kubur si polan sipolan….. hang pun pi sembah? Macam mana?

  2. Kau bodoh… Memang dia tak Jadi nabi, tapi dia mengaku Muhamad, Syaitan tak ngaku pun dia Nabi Muhamad …. Mana kau bias tengok Nabi Muhamad…. Lepas tu kau cerita mimpi jumpa Nabi…. Nama aku pun Muhamad…..

  3. Dah dia taksub sangat dengan imam pujaan dia(Ibnu Taimiyah).. Aku pon boleh ada phd.Tapi phd aku tu dalam bidang bidaah membidaahkan org lain.. huhu

  4. maaf ana mencelah. syaitan mmg tidak boleh menyerupai nabi namun boleh saja syaitan menyamar menjadi sesiapa dan mengaku sbg nabi. ada seornag mimpi jumpa seorang lelaki yg gemuk pendek, ttpi mengaku nabi

  5. Maksud kata-kata Ibnu Taimiyah tu, bukan Syaitan tu menjelma menjadi Nabi. Tetapi maksud beliau, syaitan tu menjelma jadi bentuk seseorang kemudian mengaku@mendakwah dia adalah Nabi.

    Mengaku dan menjelma adalah dua keadaan yang berbeza. Sebagai contoh:

    Amir mengaku dia adalah Abdullah. Adakah Amir menjelma menjadi Abdullah? Sudah tentu tidak bukan?

    Kesimpulannya, maksud kata-kata Ibnu Taimiyah adalah Syaitan menjelma ke dalam bentuk selain Nabi, kemudian mengaku dia adalah Nabi. Orang yang jumpa jelmaan Syaitan tu pula tak tau Nabi tu macam mana rupanya, akhirnya dia pun percaya kata-kata Syaitan tu.

    Wallahu ‘alam.

  6. Akhirnya penulis artikel di atas tidak lain, hanya menampakkan kelemahan dirinya untuk memahami kata-kata yang mudah. Mengapa pemahaman yang salah itu terjadi? Kerana busuk hati, pra-sangka buruk dan hasad yang bersemayam dalam diri. Wallahu ‘alam.

    Sama-sama kita muhasabah diri kita. ^_^

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: