Pegawai JAKIM pro Wahaby? Surat Terbuka Kepada KP JAKIM

Pertama-tamanya saya mengucapkan terima kasih di atas usaha baik semua pihak yang menentang wahaby di Malaysia dan dunia amnya.

Serangan terhadap akidah Islam sebenar oleh puak Wahaby sangat hebat dan sangat berbahaya.

Akidah adalah tunjang dan Zionis tahu merosakkan tunjang akan merosakkan kita dengan Allah Taala secara total.

Sebab itu usaha menentang wahaby sangat perlu diperjuangkan bukan atas dasar benci dan emosi tetapi kerana menentang pemalsuan fakta dan nas oleh sarjana Barat yang disebar oleh ilmuan Islam.

Wahaby adalah talibarut Barat/ZIonis untuk merosakkan Islam dari dalam. Mereka cuba menggunakan muka dan nama orang sama macam nama kita tetapi mempunyai akidah yang jauh berbeza dan sangat beracun sifatnya.

Beberapa nama di bawah antara mereka yang dikaitkan dengan Wahaby dan mereka ini adalah pegawai JAKIM.

Mereka ini menjalankan kerja penyelidikan dalam cawangan akidah,fatwa dan kawalan media.

Info yang diterima menyatakan perkara ini sudah diungkit kepada pihak Ketua Pengarah namun tidak ada tindakan susulan dibuat.

Apa yang menyedihkan ada kalangan mereka yang akan disebut di bawah ini mempunyai hubungan dengan beberapa tokoh wahabi dan menjadikan mereka sebagai Panel JAKIM.

Ini akibatnya apabila orang yang bekerja dengan kerajaan tetapi cenderung kepada fikrah Wahaby dan menggunakan platform sebagai ruang menyebar fikrah sesat lagi dolalah ini.

Antara tokoh yang dijadikan Panel JAKIM oleh individu tersebut ialah seperti Dr Johari Mat, Dr Ahmad Najib ( anak Abdulla Al Qari tokoh Wahaby utama di Kelantan) Dr Juanda Jaya dan Fatah Haron Ibrahim.

Antara yang dikhabarkan kepada saya mereka yang pro Wahaby di JAKIM ialah Aizam Mas’od(Cawangan akidah), Ezzul A’la Bajuri(akidah), Khairul Anuar (Kawalan Media) dan Roslan Isa yang kini dipinjamkan ke Jabatan Mufti seperti laporan Utusan Malaysia di sini http://www.utusan.com.my/

Nama mereka saya perolehi di laman rasmi JAKIM di sini http://www.islam.gov.my/

Saudara Aizam Mas’od antara penulis yang aktif memuatkan tulisannya dalam akhbar arus perdana dan saya sama sekali tidak menyangka beliau antara yang dikaitkan dengan Wahaby di kalangan pegawai JAKIM.  Namun tulisan yang disiar di laman http://www.topix.com/forum/world/malaysia/TK261EMR92O5F2H0H/p2 pada Feb 2010 lalu agak menguatkan dakwaan tersebut.

Satu lagi, ada tulisan beliau yang agak ‘lembut’ terhadap Wahabi agak merisaukan saya status beliau samada pro atau anti atau muzabzab di sini http://al-fikrah.net/News/article/sid=928.html

Bukti perkara ini pernah diulas/didedah oleh blogger Anti Wahabi ialah Blogger BankWahabi pada 2007 di sini http://bankwahabi.wordpress.com/

Beliau mendakwa pegawai JAKIM tertentu telah memuji tokoh wahabi dalam jurnal terbitan JAKIM. Sehingga masyarakat terpedaya dengan tindakan sesetengah individu yang membayangkan seakan akan JAKIM mengiktiraf Wahabi.

Saya sarankan siasatan lanjut perlu dibuat dan Ketua Pengarah JAKIM perlu membuat sesuatu sebelum satu persatu racun Wahaby akan menular dalam tulisan terbitan JAKIM tanpa kita sedari.

Perkara ini mungkin salah namun jika benar maka JAKIM perlu di’segar’kan kembali dari ‘najis Wahaby’ atau tidak mustahil MALAYSIA boleh menjadi negara Wahaby yang menyokong Islam Liberal seperti homoseks /liwat dan lain lain lagi yang merosak akidah Umat.

Moga Allah memelihara akidah kita dari ‘bom’ ciptaan Zionis Israel bernama Wahaby atau apa juga namanya samada Syiah, Muktazilah, Khawarij atau Ajaran Sesat setiap masa.

p/s : Mohon maaf jika info yang saya terima separuh benar atau suku benar…Tetapi saya percaya pemberi info kepada saya adalah BENAR !

6 Responses

  1. Assalamualaikum,

    Disyorkan tuan mengakses google untuk mendapatkan kajian terkini mengenai ancaman aqidah di Malaysia, iaitu:-

    (1) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (2) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (3) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (4) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (5) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (6) 40 Hikmat Serambi Mekah

  2. assalamialaikum..

    enta mesti akui bahawa jakim itu sendiri wahabi dan bukannya..

    pekerja saje yg wahabi..

    hatta ketua pengarahnya pun sama 2×5..

    siapa yg haramkan al-arqam kalau tak J.A.K.I.M..

    yahudi dan wahabi semua ada dlm jakim..

    kamu selidik latar belkang semua pengarahnya..

    dari dulu sampai laa ni semua akidah sampahhh..

    lansung tak dak kerohaniaan sampai

    tak percaya akan hadis dari baginda nabi s.a.w sendiri..

    pikir2 kan lah ya akhi..

  3. Judi bola pun tak erti nak keluar fatwa macamana nak keluarkan fatwa yg lain tak perluka cari masalah ajaran sesat , jakim sendiri dah tak betul dan sesat

  4. […] Pegawai JAKIM pro Wahaby? Surat Terbuka Kepada KP JAKIM […]

  5. Jangan banyak omong-omong kosong. Baca tafsir Al Quran versi Mohamad Yunus (bukan versi Jakun kerana tafsir ayat 28 Ali Imran telah diiubahsuai ikut selera orfang munafik). Semoga anda semua dapat pertunjuk dari Nur Illahy. Tak payah nak ada Phd dan kena berkerja untuk menjadi senang. Buatlah banyak kebaikan dengan tulus ikhlas dan ingat Allah selalu sampai Dia menjadi mesra dan tidak mahu berpisah lagi. Kelak akan melempah Rahmat Allah yang turun setiap malam itu pergi kepada kamu. Tak berpayah macam orang Jakun tu; kalau tak berkerja tak dapat gaji dan susah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: